Jednym z największych wyzwań dla osób, zajmujących się marketingiem cyfrowym, jest promocja produktu online. Aby zwiększyć współczynnik konwersji, musimy znać najlepsze strategie, aby go rozreklamować  i uatrakcyjnić odbiorcom.

Strona sprzedaży

Strona sprzedaży jest często pierwszym miejscem, w którym klienci poznają nasz produkt. Musimy bardzo jasno określić, co sprzedajemy. Na przykład, niektórym sprzedawcom nadal trudno jest zrozumieć, że produkt dostępny jest w Internecie i to od nich zależy, czy poinformujemy ich o sposobie dostawy.

Social media

Oprócz strony sprzedaży, serwisy społecznościowe są świetnymi miejscami, w którymi możemy reklamować swój produkt. Pomimo różnorodności istniejących serwisów społecznościowych, nie wszystkie będą pasować do naszego produktu. To my decydujemy, które z nich są bardziej odpowiednie dla naszej strategii, dzięki wnikliwej analizie naszego biznesu i naszej osobowości. Linkedln jest nadal wykorzystywany przez przedsiębiorców do promowania swoich produktów. Twitter ze względu na ograniczoną liczbę znaków, jest świetną przestrzenią do udostępniania linków swojego bloga. Instagram jest jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie, z ponad 600 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Krótkie filmy, historyjki, zdjęcia i obrazki doskonale przedstawiają nisze i informują odbiorców o naszym produkcie lub usłudze. Facebook jest portalem społecznościowym z największą liczbą aktywnych użytkowników na świecie. W odpowiedni sposób można przyciągnąć tysiące potencjalnych klientów, aby poznali nasz produkt, zarówno organicznie, jak i poprzez płatne reklamy.

Inne sposoby reklamowania produktu

Marketing e-mailowy nadal jest najlepszym narzędziem do utrzymywania zaangażowania odbiorców. W przeciwieństwie do strony sprzedaży, która koncentruje się na konwersji, witryny i blogi są miejscami, przeznaczonymi do nawiązywania kontaktów z odbiorcami. Tam możemy udostępniać odpowiednie treści i budować swój autorytet w temacie. Dotarcie do pierwszych miejsc bezpłatnych wyników wyszukiwania wymaga czasu i ciężkiej, ciągłej pracy z SEO, a także ciągłego dostosowywania treści, aby strona była aktualna i trafna. Dopóki nie osiągniemy autorytetu w swojej niszy, musisz zapewnić widoczność produktu. Płatna reklama pozwala nam zaoszczędzić czas podczas pracy nad strategią organiczną.