Posiadanie strony WWW to za mało, żeby nasza firma odniosła sukces w Sieci. Nawet reklama nie zawsze jest wystarczająca. Bardzo ważne jest również dokładne sprawdzanie wszystkich danych i optymalizacja serwisu w taki sposób, by generował on jeszcze większy ruch i w efekcie sprzedaż. Oczywiście nie jest to łatwe zadanie.

Czym jest analityka internetowa?

To nic innego jak proces, podczas którego zbierane są informacje o użytkownikach strony WWW. Możemy to robić za pomocą różnych narzędzi. Najbardziej popularnym jest oczywiście Google Analytics. Narzędzie to pozwala sprawdzić kto odwiedzał naszą stronę, z jakiej lokalizacji pochodzi największy ruch, a także która podstrona jest najchętniej klikana. Te dane dają nam jasny obraz użytkownika naszego serwisu. Samo posiadanie danych to jednak nie wszystko. Bardzo ważne jest także to, w jaki sposób je zinterpretujemy. Niemal każdy właściciel strony WWW ma dostęp do firmowego Analyticsa. Niestety nie wszyscy odpowiednio korzystają z tego narzędzia, a to duży błąd. Pozwala on bowiem na zdobycie informacji, dzięki którym możemy zoptymalizować serwis oraz oczywiście odpowiednio zaplanować kampanię w Sieci.

Reklama w oparciu o analitykę

Każda realizowana kampania, niezależnie od tego czy wykorzystujemy media tradycyjne czy Internet, po zakończeniu działań pozwala nam na zapoznanie się ze statystykami. Warto wtedy spojrzeć nie tylko na ilość odbiorców, kliknięć, czy konwersji. Nie można zapominać o kilku innych kwestiach. Z analizy kampanii możemy dowiedzieć się do jakiej grupy odbiorców faktycznie dotarliśmy, czy byli to mężczyźni, czy kobiety, w jakim wieku i z jakiego urządzenia przeglądali Sieć w momencie natrafienia na naszą reklamę. To bardzo ważne informacje, które będziemy mogli wykorzystać w przyszłości, tworząc bardzo precyzyjne komunikaty reklamowe dostosowane do grupy docelowej. Bez analityki internetowej naprawdę ciężko jest tworzyć skuteczne kampanie. Dokładne badanie i analiza danych pozwalają na zdobycie bardzo cennej wiedzy. Warto więc korzystać chociaż z najprostszych, darmowych narzędzi.